Hypotéky, stavební spoření, důchodové připojištění, kreditní a debetní účet. Třebaže se častokrát nedokážeme v přemíře ekonomických výrazů orientovat, v osobních penězích bychom pořádek měli mít. Pomůže dobrý finanční poradce.

Přiznejme si: Nerozumím tomu

Není-li člověk právě Rothschild ze záliby, měl by uspořádání svých financí nechat na specialistovi – finančním poradci. Upřímně: auto si necháme spravovat odborníkem. Vlasy nám stříhá kadeřník. S problémovým dítětem jdeme do poradny. Obezitu řešíme s výživovým poradcem. Proč by tedy měla být ostuda přiznat, že nerozumíme financím? Užívat služeb finančního poradce není žádné snobství nebo snad projev neschopnosti. Vypovídá to spíše o našem zodpovědném přístupu při nakládání s vlastním majetkem.

Je to služba jako každá jiná

Finančního poradce můžeme „sehnat“ několika způsoby:

1. Požádáme o jeho služby v bance, v níž máme účet

2. Poptáme se přátel, zda s někým takovým nemají dobré zkušenosti

3. Vyhledáme ho sami

4. Přijmeme jeho služby, když nás sám náhodně osloví

 

První způsob je vhodný pro konzervativnější povahy. Každá banka má své odborné poradce, kteří klientům vysvětlí, jak nejlépe s penězi naložit. Nevýhoda? Poradci budou pochopitelně nabízet jen produkty svého bankovního domu.

Druhý způsob by mohlo být terno. Není nad reference od přátel, kteří službu využívají a jsou s ní spokojeni. Nezávislý finanční poradce má přehled o více možnostech. Vysvětlí všechny ty neznámé pojmy: životní či úrazové pojištění, důchodové připojištění, stavební spoření… Musí mít oprávnění ke své činnosti, a většinou se jím také prokáže.

Finančního poradce můžeme najít i sami. Třeba na internetu či v telefonním seznamu. Nebo si při pochůzce městem všimneme vývěsního štítu nějaké makléřské firmy. Potom už je postup stejný jako ve druhém případě.

V poslední době se roztrhl pytel s potulnými „finančními poradci“. Co na tom, že jim častokrát ještě neoschlo maturitní vysvědčení nebo že se ještě před měsícem živili jako prodavači pečených buřtů? Dnes – obvykle oděni do večerních obleků vyšlých z módy – vědí okamžitě, jak uspořádat osobní a rodinné finance komukoliv, kdo je ochoten je vyslechnout. Nechat si na chodníku, na nádraží nebo před dveřmi bytu radit někým, kdo nazdařbůh nabízí své služby, je totéž, jako nechat si doma v obýváku náhodným cizím člověkem vyoperovat žlučník. Takže ve čtvrtém případě opravdu opatrně.


Jak bude reklama vypadat?
-
Kup si reklamu pod tímto článkem jen za 70 Kč
Zobrazit formulář pro nákup
Share