Motivační dopis je jednou z klíčových možností, jak zaujmout personalistu ve firmě, v níž se ucházíte o místo. Zbytečně se na začátku motivačního dopisu nezamotávejte do zdvořilostních frází, stejně tak nezapomeňte uvést pozici, o kterou se ucházíte. Zbytečným tlacháním personalistu odradíte, takže vynechte „textovou vatu“. Cílem motivačního dopisu je, aby vás personalista pozval na pohovor, ne aby usnul během čtení vašeho výtvoru. Můžete ho k pozvání také nepřímo vyzvat, asi nějak takto: „Chtěl bych se toho dozvědět více, rád k Vám přijdu na pohovor“.

Nepíšete životopis

Mnoho lidí dělá zásadní chybu. Z motivačního dopisu udělají nestrukturovaný životopis. To je velká chyba, která se bohužel velmi často vyskytuje. Účelem motivačního dopisu je přesvědčit personalistu, že rozumíte pozici, o kterou se ucházíte, že díky svým pracovním zkušenostem budete ideálním kandidátem. Musíte zkrátka personalistu motivovat k tomu, aby vás do firmy vzal. Ne jej unudit tím, že jste se narodili 28. května léta páně 1975.

Čemu se vyvarovat

V první řadě nepiště klišé. Když personalista čte pátý dopis, a přitom jsou první odstavce podobné jako vejce vejci, přejde jej chuť je číst dál a právem takový dopis letí pěkným obloučkem do koše. Právě první odstavec musí zaujmout, musí obsahovat důvod toho, proč vlastně píšete. Máte jedinečnou možnost personalistu zaujmout, tak ji naplno využijte.

Nikdy, ale opravdu nikdy nekopírujte motivační dopis. Na každou pracovní pozici, pro každou firmu je třeba sepsat unikátní motivační dopis. Předejdete tím také faux pas v podobě nezměněného jména firmy apod. Navíc budete motivační dopis psát jinak pro firmu zabývající se výrobou žaluzií a jinak na místo v pekárně.

Nezmiňujte také negativní motivace, například že vám ve firmě vadí hluk a prach. Sice je to motivace, proč změnit práci a proč budete novému šéfovi vděční za novou pozici. Bohužel ale zaměstnavatel ví, že nemáte na výběr, a to by mohlo ovlivnit vaši vyjednávací pozici.

Stylistická forma

Noční můrou uchazeče je, když odešle motivační dopis s hrubkou či překlepem. Na to si dávejte bedlivý pozor. Dejte svůj motivační dopis přečíst někomu z rodiny nebo z přátel. Chyby, které vy nevidíte, jejich bystré oči odhalí.

Motivační dopis byste měli psát konkrétní osobě. Zpravidla víte, s kým komunikujete a komu posíláte motivační dopis. V této formě by měl být také dopis vedení. Dejte si pozor na zkomolení jména adresáta! Buďte zdvořilí, ale v žádném případě vlezlí.

Pokud vám někdo doporučí, do jaké firmy napsat, určitě jeho jméno zmiňte a uveďte také, z jaké společnosti je. Do dopisu samozřejmě nepište, že vám to poradil „Franta v hospodě“.


Jak bude reklama vypadat?
-
Kup si reklamu pod tímto článkem jen za 70 Kč
Zobrazit formulář pro nákup
Share