Podložka na cvičení je užitečnou domácí pomůckou pro všechny, kteří se udržují fit. Jak si vybrat tu správnou?

K čemu jsou podložky na cvičení

Fitness podložka vám dokáže domácí pohybové aktivity zpříjemnit. Odřená kolena od koberce rozhodně nejsou nic, co byste chtěli s pravidelným pohybem získat. Díky protiskluzové podložce na cvičení se speciální povrchovou úpravou nehrozí náhodné smeknutí se, a i při dynamických aktivitách se tak zvyšuje vaše osobní bezpečnost. Využít lze tyto typy podložek na různé aktivity, jako je jóga nebo aerobic. Samostatnou kategorii představují zátěžové podložky vhodné pod cvičební stroje, například běžecké pásy. Podlahu chrání před poškozením.
podložka na cvičeni
  • facebook
  • Twitter
  • Google+
  • Pinterest
  • Print Friendly
Vhodné je myslet na to, že koupí podložky (i té zátěžové) se, pokud bydlíte v panelákovém bytě, chováte ohleduplně vůči svým sousedům. Díky podložce snáze ztlumíte nárazy do podlahy, které se potom stropem méně přenášejí do spodního patra. Kdo jezdí alespoň občas pod stan, určitě má doma karimatku. Ta se použít na cvičení samozřejmě dá, musíte ale počítat s tím, že jí radikálně zkrátíte životnost. Samostatná cvičební podložka je určitě vhodnější, na určitou zátěž je dimenzovaná a déle vám vydrží.

Podle čeho vybrat cvičební podložku

Tvrdost

Především konkrétní kus nakupujte podle typu aktivit, kterým se chcete věnovat. Měkké podložky totiž dokáží velmi efektivně tlumit nežádoucí nárazy a odlehčit tak například vašim kolenům. Ale pozor, ne každé cvičení se dá v takto měkkém materiálu vůbec realizovat, třeba na jógu vhodné nejsou.

Tloušťka

Vysoká podložka je využitelná zejména pro protahování a jiné méně intenzivní typy cvičení. Tenká podložka poskytne lepší stabilitu, proto vyhovuje cvičencům, kteří preferují více dynamické pohybové aktivity.
  • facebook
  • Twitter
  • Google+
  • Pinterest
  • Print Friendly

Hmotnost cvičícího

Standardem jsou podložky od 4 mm tloušťky. Ohled berte i na svůj typ postavy, pokud nepatříte k vysloveně štíhlým typům, může vám stačit i podložka v tloušťce mezi 3 až 4 mm.

Váha materiálu

Vyplatí se smýšlet pragmaticky. Nosíte si pravidelně vlastní podložku na cvičení jógy do studia nebo nemůžete být bez cvičení na dovolené, na chalupě? Určitě se nechcete pravidelně „tahat“ s extrémně těžkým kusem a oceníte speciální tenké podložky. Takové bývají v rozměru 1 až 1,5 mm a přirozeně tak malou tloušťku pocítíte i na hmotnosti. Pro domácí cvičení, když budete mít většinu času podložku uklizenou ve skříni, takovouto zátěž naopak řešit určitě nemusíte.

Materiál

Materiál souvisí se dvěma dalšími aspekty: Jednak je to pořizovací cena. Umělé materiály patří k těm levnějším. Přírodní materiály bývají dražší, mnoho lidí však z důvodu jakéhosi ekologického cítění a snaze minimalizovat za sebou stopu v životním prostředí, tuto volbu preferuje. Podložky se vyrábějí z klasické bavlny, PVC, juty a mnoha dalšího. Mnohé materiály navíc nabízejí vyšší odolnost vůči potu.
  • facebook
  • Twitter
  • Google+
  • Pinterest
  • Print Friendly

Vhodný rozměr

Klasická šířka činí 60 cm, existují však značně variabilní rozměry. Skládací podložku na cvičení nebo též modulární podložku si navíc rozložíte tak, jak je třeba, většinou totiž sestává ze čtyř kusů. Kvalitní podložky na fitness značky Lifefit najdete na stránkách českého výrobce rulyt.cz.

Jak bude reklama vypadat?
-
Kup si reklamu pod tímto článkem jen za 70 Kč
Zobrazit formulář pro nákup